Saturday, November 21, 2009

MenGimBaU KeMbAlI ZaMaN MaSa bErSeKoLaH DuLu..

KADANG2 TERINGAT ZAMAN KANAK2...XDA TEKANAN LANGSUNG.HA3....

MAsa zaman darjah2 dulu..aku ni byk main..ki3....aku ingat lagi...masa darjah 2 tak silap...aku ni pengawas perpustakaan....aku dapat pun cz abg aku org berpengaruh kat sekolah...ala...ketua pengawas 2tahun berturut turut...aku...ki2....agak lingkup la...aku ni dulu suka mencuri....mencuri duit mak ntk beli keta deshyongkuro(aku x taw ejaan sebenar keta tuh).memg aku suka keta tuh..aku selalu curi duit dalam rm10...semata nak keta tuh....

bila mak aku tau...memg aku kena marah kaw2 la...kena rotan,,ofcozla...tambahan pula.mak aku didihkan keta aku tuh dalam air panas.pahtu suh aku makan...ha3..cuak tol...

yela...nak suh mak ayah aku belikan...memg x dapek la jek...ha3....nostalgia...




pahtu aku dimasukkan sek rendah islam...SRI AMAN..mak aku anta myb nak didik aku kot...cz aku ni nakal sgt....ha3..masa tuh DIGIMON memg hotla...harga masa tuh...digimon 1...glow in the dark dalam RM35...mcm besa..nak suh mak beli memg xdapatla...masa ni aku xcuri duit mak aku dah...ha3....tapi....aku n abg aku berpakat kumpul duit ntk beli....

bayangkan...sebulan aku kumpul duit...tiap hari balik sek pukul 4/5 ptg...dalam sebulan...dapatla kumpul...pahtu...aku n abg aku kayuh basikal ke bandar semata-mata nak beli digimon...ha3...aku da lupa kat mana kami beli..tapi area alor star la...pahtu time nak main pulak masalah...benda tu berbunyi...ha3....ntk mengelakkan mak aku taw kami beli benda tuh..aku n abg aku sanggup p program tahfiz selama sebulan,,,,ki3....masa tuh cuti sekolah...memg da budget la....adoi..bila terpikir balik...aku punya otak taw main ja...ha3...

main punya main.....cukup sebulan...aku pnya digimon..aku jual kat abg aku...dia pulak beli yang baru pahtu...dia beli digimon 3...

jadi sekarang masalah nya....kelas tahfiz da habis...bijak tak bijak..abg aku ni..dia toreh kamus dia.n dia letak dgimon dia dalam tuh...pahtu dia letak kamus dia diantara buku2 yang lain.....ha3...memg power la....lama pastu...adik aku lah punya pasal...dia kecoh...aduh...digimon abg aku kena ketok dgn hammer...aku bengang giler dgn adik aku...ehm...sedih pun ada....ki3...
 

ops..lupa nak cerita pasal buku dragon ball...aku n abg aku ni hantu dragon ball jugak...kami beli buku tuh..ha3,,macam besa guna duit sekolah...ki3...masa tuh..ada jugak majalah pahlawan like pedang setiawan la...mcm2 lgi la...aku x minat sgt...berbalik pd dragon ball tadi...aku n abg aku sorok buku tuh dgn bgitu bijak sekali....ha2..selama kami duk kat umah sewa kami masa tuh,,,,ayah n mak aku x taw yang ada satu almari di belakang cermin dalam bilik kami,,,jadi..kami simpan bku tuh kat situ...byk beb...ha3...lepas tu..kami kena pindah ke kelantan...x silap aku kami x bawak buku tuh...sedih beb.ha3...




kami pindah ke kelantan...masa tuh aku darjah lima x silap....byk jugak kesah yang best terjadi masa darjah 5 n 6..len kali aku cita lagi..ki3....aku nak lagkau ke zaman sek menengah

Dulu..aku ingat lagi masa aku tigkatan 2 and 3…memg aku agak lasak masa tuh…exam selalu dapat top30 and above..ha3…..bace buku dalam 2 muka….pahtu tido..pukul lima aku bngun n main hobi yang aku suka masa tuh…iaitu bike flatland…




Sekang da x main….hu3…rasa ruginya…..ehm….Dulu..memg gila sgt2…..sejak pmr….xda mainan da yang aku minat…..sekarang aku nak pupuk minat pada motor pulak..masalah nye…ayah aku agak strict pada motor ni….motor pun aku x penah ada…tapi minat tuh memg berkobar la….xpa..aku simpan hajat ja….bila meletup….xtaw la….ki2….

papepn.....buat yang terbaik ntk hidup didunia dan akhirat ....amin....

No comments:

Post a Comment